Translate

piątek, 14 września 2012

Przepis na przenoszenie nadruków
 
Po moim ostatnim wpisie pojawiły się pytania o to, w jaki sposób wykonuje się nadruki za pomocą rozpuszczalnika. Tym razem postanowiłam ozdobić nadrukiem tacę, którą wcześniej odnowiłam i pomalowałam, ale technika przenoszenia nadruków na materiały jest dokładnie taka sama.
 
Taca przed odnowieniem:
 
 
 
 
Tacę wyczyściłam papierem ściernym i pomalowałam białą farbą.
 
A oto przepis przenoszenia nadruków:
 
Potrzebny jest: rozpuszczalnik, np. NITRO, wydrukowany napis (na drukarce laserowej), taśma papierowa, mała ściereczka, maseczka ochronna i rękawiczki:
 

 
 
Wydruk należy przykleić taśmą papierową tuszem do dołu do danego przedmiotu. Przy nadruku z napisami wydruk należy zrobić w lustrzanym odbiciu.
 
 
 
Następnie należy namoczyć szmatkę niewielką ilością rozpuszczalnika i przecierać nią kartkę. Wtedy motyw zrobi się bardziej wyrazisty, co oznacza, że rozpuszczalnik przenika przez kartkę i zbiera za sobą nadruk.
 
 

 
Po odklejeniu taśmy i odłożeniu kartki wyszedł taki efekt:
 
 
 
 

 
W taki właśnie prosty sposób powstała ciekawa półka, którą dodatkowo ozdobiłam dwoma świecznikami zrobionymi ze zwykłych słoików i kawałka materiału. 
 




************************************************************************

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz